A bőr összetett dolog. A bőr fontos dolog. A bőr szép dolog, és ahhoz, hogy szép legyen, ápolni kell. Foglalkozni kell vele. A bőrünk mi vagyunk. És nagyon jó, hogy kenegetjük krémekkel, hogy rendszeresen tisztítjuk, ápoljuk, ám sokat segít, ha néha meg is tornáztatjuk.
Oké, most menekült el mindenki, de aki itt maradt annak most elárulok néhány praktikus gyakorlatot, amivel feszesíthetjük a bőrünket és a testünket, hogy még szebbek legyünk.

10 emberből, akit ha megkérdezel, 9 javasolni fog valamilyen edzést, amivel fogyhatsz, erősödhetsz, kikapcsolódhatsz, levezetheted az energiáidat, feltöltődhetsz, vagy amit csak szeretnél, én most mást mondok. Nem kell hozzá konditerem, se külön idő rá, bármikor végezhető gyakorlatokról van szó: gépezés közben, a tévé előtt ülve, a buszon utazva, zuhanyzás közben…

De lássuk

Top 1: A váltózuhany

Ez annyit tesz, hogy a zuhany alatt, éneklés közben fogjuk magunkat, és a kellemes meleg vizet egyszer csak elzárjuk, és libabőrözünk a hideg alatt. Aztán vissza a meleg. És újra. Biztos mindenki kipróbálta már, akár véletlenül is.

Gyakorlatilag ez egy hirtelen sokk a bőrnek, amitől összehúzódik, aztán újra elernyed a meleg víztől. Mert hát mivel lehet feszesíteni?  A mozgással. Bármilyen testrészre alkalmazható, legkönnyebb az egész testen alkalmazni.
És hallom a megrettent hangokat: DE hát ez hideeeeeeeeg….

Igen kérem. Hallottuk már, hogy „meg kell szenvedni a szépségért”? Én rengeteget hallottam. Viszont helyette azt mondom: tenni kell a szépségért. És egy kis hideg zuhany a bőr feszességéért? Ugyan mi az? Amellett hogy egészséges is.

Mindenkinek vannak olyan testrészei, amikkel nem elégedett. Emberből vagyunk, és nőből. Nekem példának okáért a toka a legellenszenvesebb dolog a világon. Néha csak ránézek és… hagyjuk. Szóval:

 

Top 2: Tokátlanítás

Nem, nem, semmi kés nincs a dologban, meg icipici műtét, holott ezt hallom a legtöbbet a neten ha rákeresek arra, hogy hogyan tűntethetem el, ezt a kis undok dolgot.
Egy gyakorlatot találtam, ami nagyon megtetszett, és szerintem hatásos:

1. Egyenesen ülsz, és az állkapcsodat előretolod. Amolyan pitbullosan, az alsó fogaid a felsők előtt legyenek. (Ha tükör előtt csinálod, akkor most sok nevetés jön, ami nem a gyakorlat része ugyan, de jó eséllyel nem fogod kibírni.)

2. Kicsit felfelé tartod az állad, és feszíted a nyakad, miközben számolsz 10-ig.

3. Ezután lassú fejbillegtetés jön, 20-szor. Jó, hogyha érzel minden egyes apró mozdulatot. Fel, és le.

És ha megvan, akkor még egyszer, a gyakorlat ismételhető ameddig szeretnénk, de mint mindenhol a rendszerességen van a hangsúly. Sokszor, mértékkel. Az izomláz lehet, hogy kellemetlen, de engem például feldob, hogy teszek a saját testemért.
Bármikor végezhető.

Top 3: Pici-poci

Hát igen, a legtöbb ember gondban van a saját kis (vagy nagyobbacska) pocakjával, mit mondjak, a gyakorlat kitalálója is. Emellett hátproblémákkal küzd, és utálja a felüléseket amellett, hogy nem is végezheti. Jógázni járt, és az egyik kedvenc nyújtógyakorlata az volt, hogy:

1. Feküdj a hátadra.

2. Húzd föl a lábad a hasadra.

3. És most öleld át a térded a kezeddel.

4. Számolj ötig, és vissza.

És újra, ameddig jól esik(ha nem fáj a hátad), illetve ameddig bírod és még 2 plusz(hiszen a hasad a cél). Úgy nézel ki most mint egy bogár, aki a hátára esett, és inkább labdává gömbölyödik, de egyrészt a hátcsigolyákat távolítja egymástól, nyújt, és sokkal hatékonyabb mint a sima felülés. Viszont mivel ilyen lassan csinálod, ezért a figyelmed a testedre irányul; és nem arra, hogy na még egyet, és még egyet; jaj de rossz, de hát szenvedni kell.
A gyakorlat lényege a nyugalom. A saját testedre való fókuszálás.
Legoptimálisabb reggel, felkelés után vagy este, lefekvés előtt, attól függ milyen beállítottságú vagy, én este szoktam, jobban alszom tőle.
emellett ha van 10 perced, és épp unatkozol: Bármikor

Top 4: Pici-poci 2

Ez egy lényegesen egyszerűbb trükk. Egyszerűen megfeszítjük a hasat.
Bármikor. Bárhol. Minél többször. Buszon, autóban, munka közben, filmezés közben.
Vegyünk fel egy ritmust, és tartsuk. Sokszor, gyorsan feszít, vagy kevesebbszer, de megtart, ahogy kellemes. Lehet kihívást is csinálni belőle: meddig bírom befeszítve tartani? És meddig bírom, ha már úgy érzem, nem bírom?
Megjegyzem: csodákra képes, a titok mint mindenben: csinálni kell!

És Top 5: „Nyújt és feszít”

Ha pontos akarok lenni, akkor feszít és nyújt, de lássuk:
Feszít:  A lényeg annyi, hogy bármilyen testrész dolgozható vele: egyszerűen mint a hasnál: feszíteni kell, és elengedni, és újra.
Nálam odáig fajult a dolog, hogy nem tudok filmet nézni anélkül, hogy ne mozogna a fenekem. Már észre se veszem, csak néha kapok érte érdekes pillantásokat. Buszon például mindig a hasammal játszom. Fésülködés közben a felkarommal. Határt csak a fantázia szab, időhöz nincs kötve a dolog.

Nyújt: A testnevelés órákon a kedvencem volt a nyújtás. Amióta nincs tesiórám hiányzott is, aztán rájöttem: bármikor csinálhatom, nem kell ehhez egy tanár, aki azt mondja, hogy most tessék nyújtani. Szóval tessék nyújtani!

Elég a siránkozásból, hogy régen milyen laza voltam, most meg…. Vissza lehet hozni: minden nap egy kicsit, és egy kicsit mindenhol. Reggel folytatni a nyújtózkodást, és egy kicsit megnyújtani minden izmodat. Vagy ha lehuppansz a tévé elé este próbáld ki, hogy eléred-e a lábujjad nyújtott lábbal. Nem? Tessék egy kihívás: a film végére érd el! Izomlázad van a feszítéstől: nyújtsd! Régen tudtál spárgázni? Tessék újra kipróbálni, és ha nem megy szépen lassan újra lemenni.

Jelmondat: csak fokozatosan!

És végül:

Top végtelen: A nevetés

Pontosan. A legjobb és legvidámabb mozgásforma: a nevetés. A nevetésnek hatalma van. A nevetés ragályos. A nevetés azt közvetíti az agyadnak, hogy minden rendben, tehát a nevetés boldogabbá tesz. És a boldog emberek a legszebb emberek.

Had ne kelljen mondanom, hogy bárhol végezhető gyakorlat. Bármikor, és minél többször. Edzi a hasat, a rekeszizmokat az egész felső testet, a szívet, a szerveidet, ha az asztalt is csapkodod közben, mert  annyira nem bírsz magaddal, akkor a karokat is. Meg az asztalt.

Csoportosan végezni a legmulatságosabb: nézz rá a másik emberre és kezdjetek el nevetni. Ha nem is őszintén, de minél furábban. Garantálom, hogy 3 perc múlva már nem tudjátok abbahagyni. És ha mégis: kezd elölről!